186: Fabro Scalo – Allerona Scalo

• Tid brukt: 7:20
  • Totalt: 3761.2 km
  • Innkvartering: Hotel Fillipeschi

Kom til hotellet kl 20:30, dusjet og har helt varmt vann i Real Turmat en (torsk i kremet karrisaus). Her har de CNN og BBC, stor glede å høre engelsk.

Skjønner på det folk skriver at de ikke leser bloggen jevnt. Denne bloggen er mest ment for å ha et sted for meg å gå tilbake til for å minnes detaljer fra turen. Har lovet Bernt å stå an av og skrive hele veien til Rom.

Så for min egen del må jeg oppsummere de 3 siste overnattingen som alle var i Chiusi. Jeg ankom dit fredagskvelden (1.11) overnattet og gikk lørdag 2.11 til Fabro Scalo, måtte ta tog tilbake for å bo (det evige helgeproblemet med fulle hotell og i Fabro Scalo var det ingen hotell). Tok hviledag på søndag. Så da jeg våknet i morges mandag 4.11, tok jeg toget fremover til Fabro, der trackingen sluttet på lørdag og gikk til Allerona Scalo i dag, der finnes det heller ikke overnatting, så jeg dro med tog til Orvieto, som er fremover. Men for å komme til Orvieto, måtte jeg ta tog tilbake til Chiusi, som igrunnen passet bra for jeg hadde glemt termosen på hotellet, som lå 3 minutter fra jernbanen. Hun fylle den med varmt vann og jeg løp som en tulling tilbake for å rekke toget til Orvieto. Da jeg kom til stasjonen i Orvieto, tok jeg funicular (en slags Fløybane) opp til byen og derfra buss til hotellet.

I morgen må jeg derfor tilbake til Allerona Scalo og fortsette tracket, der jeg slapp i dag. Det viser seg at det bare går tog dit i 7-tiden om morgenen og kl 14, så jeg innvilger meg en taxi. Så det må brukes offentlig kommunikasjon for å få dette til å henge sammen, men jeg har forbannet meg på at jeg skal gå hvert et steg, så jeg jukser ikke. Jeg passer på at trackingen henger sammen. Derfor tar det nå sin tid denne reisen. Har planlagt 14 dager fremover.

Fordelen med å ha kommet meg hit i dag, er at jeg går til dette hotellet, med matpakkesekk og får 2 netter på samme sted.

Orvieto ligger på en haug, skal bli spennende å se i morgen, når jeg ser noe.

Slutten av turen i dag var grisevakker! Åpent landskap, høyt og lavt, kan se langt fremover. Byer som ligger der med sine borger, kirkespir og småhus. Kjempesvære vinmarker. Ufattelig flott.

Nå er det norsk mat.

Innsikt: det ordner seg alltid.

10 kommentarer om “186: Fabro Scalo – Allerona Scalo

1. Inger Lise Bye

Okei da …skriv svar over denne linjen, men det gikk ikke idag asså😅 JEG leser alt du skriver værtfall, syns det er like spennende hver kveld…kommer det snart nå da❓❓ Den svarte snirklete der fasinerer meg veldig haha😀Like spent hverdag. Og nå er den nesten i Roma !!!! Klem og ta va på deg sjøl.

2. Elin Hassel Iversen

Jeg et fasinert over hvordan du lever livet alle disse dagene. Beskrivelser av reisen og ikke minst dine refleksjoner. Har vært i Umbria og kjenner jernbanestasjonen i Orvieto. Jeg kjørte bil, nye motorveier. Tror jeg har noe å lære. Har nettopp begynt å lese bloggen din og jeg skal lese mer. Klem.

1. Å så hyggelig å høre fra deg Elin. Minnes When I Call You videoen vi laget sammen, med det samme. Leve livet er det vi skal gjøre. Synes det er spennende selv og se hvordan alt ordner seg. God lesning. God dag! 🥰🥰 Xxx

Liker

3. Britt Kvande Eikrem

Leser alt jeg også 🙂 liker å følge deg. I dag satte du meg på ideen for middag, så her blir det torsk med kremet karrisaus i dag. Ha en god tirsdag med skritt mot Roma og alt dagen inneholder. Klem 🙂

4. Grete E. Henriksen

Jeg leser med spenning hver kveld.
    Det blir et savn når det tar slutt!
    Rørende bilde av deg, Betty, som Bernt tok i møte med deg i dag. Ser ut som du kom springende i mot ♥ Alt godt for morgendagen til dere begge 🚶 🚶